Sajnos e tekintetben én úgy érzem, hogy az öntözőrendszer általános árát és a telepítők minőségbeli munkáját is ez a helyzet nagyban változtatja, ami a piac megítélésének sem tesz túl jót. Itt arra gondolok, hogy a nagy importőrök, valamint a közepes viszonteladói üzletek értékesítési és fejlesztési politikájába még mindig beletartozik az, hogy egyre több aktív öntözőrendszer szerelőt hozzanak létre. Ezért ma már Magyarországon kb. 4000 ember foglalkozik ezzel a területtel, míg talán 500 is elég lenne. Ilyenkor óhatatlanul kiéleződik a verseny és mind a telepítők, de mind az importőrök is arra kényszerülnek, hogy a vad versenyhelyzetben valami újjal rukkoljanak elő, ami gyakran az ár. A lavina pedig beindul ezzel és valamennyi piaci résztvevő ehhez próbál idomulni.
Azok az öntözőrendszer szerelők persze túlélik mindezt, akik már régóta tevékenykednek a szakmában, de nem tudnak ilyenkor előrelépni, csak toporognak egyhelyben. Azok, akiknek még nincsen kialakult klientúrájuk, számukra pedig csak rengeteg munkával, erős marketinggel van esély arra, hogy ilyen környezetben fennmaradjanak. A legtöbbjük nem képes erre – jellemzően a marketing ismeretek hiányában – és egy-két évig vergődik és „rontja” a piacot. És ilyenkor még csak az etikus öntözőrendszer szerelőkről beszéltem.
Bizony ilyenkor üti fel a fejét az etikátlanság is, amikor átverik az ügyfeleket vagy minősíthetetlen öntözőrendszereket szerelnek be nekik és nem érhetők el többet. Erre valójában senkinek sincsen szüksége! Sem a szakmabelinek, sem a megrendelőnek. Ezért úgy érzem, hogy néha téves előítéletekbe ütközöm, ami nyílván hamis adatokon és általánosításokon alapul és nem is veszem magamra, de mindenképpen valamilyen módon fel kell venni vele a harcot, ha nem értek vele egyet.